Úžasný den
Malek se snaží přesvědčit atraktivní Zeinu, aby mu dala druhou šanci. Je to důležitý den i pro jeho matku Claudii, která se zřejmě již definitivně dala synem přemluvit a společně nechají prohlásit za mrtvého otce, který zmizel před patnácti lety. Třetím hrdinou zádumčivého snímku je chaotický a charismatický Bejrút, v němž se s bolestnou intenzitou prolíná minulost a současnost.
Bejrút, současnost. Unaveně vyhlížející mladík Malek se snaží přesvědčit atraktivní Zeinu, aby mu dala druhou šanci. Je to důležitý den i pro jeho matku Claudii, která se zřejmě již definitivně dala synem přemluvit a společně nechají prohlásit za mrtvého otce, který zmizel před patnácti lety. Po skončení občanské války se v Bejrútu pohřešovalo 17 000 osob, jedním z nich je strýc spolurežiséra filmu Khalila Joreigeho. Jedna z mnoha tragických událostí s otevřeným koncem se stala základem námětu kritiky ceněného snímku, který navzdory zádumčivému tónu vysílá naléhavý vzkaz o vyrovnání se se smutkem z let minulých. Malek trpí narkolepsií v kombinaci s rizikem občasného přerušení dýchání během spánku. Až symbolická diagnóza působí obzvláště tísnivě v chaotickém velkoměstě, v němž se Malek a statisíce dalších snaží žít své životy sice s nesmazatelnou vzpomínkou na minulost, ale soustředíce se intenzivně na současnost.