Mimo život
Napínavé drama podle skutečné události o francouzském fotografovi uneseném a drženém v zajetí téměř rok během libanonské občanské války. Cena poroty (ex aequo) na festivalu v Cannes 1991.
„Čas, ten starý nepřítel, postupně ohlodává stopy, které jsme zanechali na zemi; toto se však umělců netýká. Maroune, ty nikdy nezmizíš,“ vyjádřil se k bohatému dílu předčasně zesnulého libanonského tvůrce legendární šéf canneského festivalu Gilles Jacob. Ve svém nejznámějším filmu Bagdadi zpracoval skutečné prožitky francouzského novináře Rogera Auquea, uneseného Hizballáhem a drženého coby rukojmí rok v zajetí. Hrdinou napínavého dramatu je muž, který byl náhle připraven o osobní svobodu v Bejrútu, převráceném naruby občanskou válkou. Popisuje jeho každodenní boj o život a urputnou snahu nepřijít o rozum. Mimořádně originální a komplexní je zejména typologie věznitelů a strážců, kteří představují pro zajatého muže jediný kontakt s tzv. normálním světem. „Tohle je Libanon, nevěř svým očím, nic není tak, jak se zdá. Pod každým kamenem číhá had,“ zní pamětihodná věta jednoho z nich.