Západní Bejrút
Libanonská metropole, duben 1975. Konflikt mezi muslimy a křesťany otevřeně propuká, začíná občanská válka a Bejrút se stává válečnou zónou. Patnáctiletý sympatický rošťák Tarek a jeho kamarádi však skepsi nepropadají. Režisérovo úsměvně laděné ohlédnutí za nelehkými léty, které sám prožil, je mnohými považováno za vůbec nejlepší libanonský film.
Libanonská metropole, duben 1975. Konflikt mezi muslimy a křesťany otevřeně propuká, začíná občanská válka a Bejrút se stává válečnou zónou. Patnáctiletý sympatický rošťák Tarek a jeho kamarádi Omar a May však skepsi nepropadají. Válka, jedna z epizod v jejich životech, jejíž zhoubnost si uvědomí až ve zralejším věku, jim přináší bezmeznou a vytouženou svobodu. Náhle se rozpadnuvší systém jim umožní prožít mnohem intenzivněji iniciační prvky života – lásku, přátelství, sex. Ovšem, jak tvrdí tvůrce, „válka sice přináší hrůzné okamžiky, ale zároveň informuje a vzdělává – jedinec, ať už dítě, nebo dospělý, je postaven přímo před podstatu vlastní existence a konfrontován s respektem vůči základním lidským hodnotám.“ Doueiriho autobiografické, úsměvně laděné a emocionálně komplexní ohlédnutí za nelehkými léty za pomoci postav, jež nemohou nepřipomenout Truffautův snímek Nikdo mě nemá rád, se setkalo s mimořádným diváckým úspěchem.