Shrek 2
Animovaná rodinná komedie Shrek (režie Andrew Adamson, Vicky Jenson), inspirovaná před třemi lety knížkou Williama Steiga, se dočkala pokračování. Jejím hrdinou je opět zelený, ošklivý, ale dobrácký zlobr Shrek, jemuž ani tentokrát není dáno žít spokojeně, daleko od lidí i všech otravných pohádkových bytostí, ve své páchnoucí bažině. Poté, co díky své odvaze a chytrosti a díky pomoci užvaněného kamaráda osla získal srdce princezny Fiony, se Shrek musí vypořádat s ještě těžším úkolem, než je poražení (v jádru dobrosrdečné) dračice: s návštěvou u Fioniných rodičů. Vladařský pár se na návrat ztracené dcery i setkání s jejím vysvoboditelem pochopitelně těší. Netuší ovšem, že Fiona se vinou zakletí poněkud změnila a že si vybrala manžela, který rozhodně nesplňuje jejich představy o ideálním zeti. Aby naplnili své původní představy a Shreka zneškodnili, chtějí Fionini rodiče na svou stranu získat vílu Kmotřičku, prince Krasoně a neohroženého zabijáka zlobrů – Kocoura v botách.