Chokher Bali
Mladá vdova Binodini přichází do bohaté kalkatské rodiny, kde se setkává s lehkomyslným Mahendrou, s jeho naivní ženou Ašalatou a s rodinným přítelem Beharim. Odmítá přijmout tradiční vdovský úděl, čímž spustí osudovou hru. Snímek, odehrávající se v Bengálsku v letech 1902 až 1905, je již druhá adaptace románu R. Thákura.
Půvabná Binodini záhy po sňatku ovdoví. Jako společnice bohaté paní Rajakšmi přijíždí z venkova do Kalkaty a setkává se tu s jejím synem Mahendrou, který se původně měl stát jejím mužem. Teď je však lehkomyslný mladík manželem naivní Ašalaty, která se s mladou vdovou rychle spřátelí. Do hry citů a vášní vstupuje ještě Mahendrův uvážlivý a politicky angažovaný druh z dětství i z lékařských studií Behari. Binodini se nechce smířit s vdovským údělem, znamenajícím trpký život v ústraní. Touží po svobodě podobně jako lidé z Bengálska touží po nezávislosti. Snímek se odehrává v letech 1902 až 1905 a soustřeďuje se na postižení dobové atmosféry. Evropskému divákovi zjevně zůstanou mnohé věci utajeny, zcela jistě jej však osloví půvab poněkud tajemné hlavní hrdinky, jejíž přezdívka Písek v oku dala filmu název a již představuje indická hvězda první velikosti Aishwarya Raiová.