Pošetilí nadšenci
„Dokumentární muzikál“ přibližuje rybářské městečko BerlevĆg u Barentsova moře – místo, které proslavil Isak Dinesen románem Babettina hostina. Dnes si vesnička vydobývá pozornost především jedinečným hudebním uskupením – třicetičlenným mužským pěveckým sborem. Norský režisér se vrací k tématům a místům, která ve svých filmech představil už mnohokrát – k divoké, mrazivé krajině a k jejím svérázným obyvatelům svázaným s rytmem moře, každodenním poklidným životem a s krajinou ponořenou větší část roku do mrazivé zimy. Autor své protagonisty zastihuje při všednodenní práci i při rozhovorech. Mluví s nimi a s jejich blízkými o jejich životě v extrémních podmínkách severu a o tom, jakou roli v něm hraje hudba. Členy sboru zastihuje i při zpěvu v kostele, v zasněžené mrazivé ulici či na břehu moře – tváří v tvář půlnočnímu slunci. Doprovází své hrdiny i na zájezdu do Ruska, kde sbor pod vedením svého dirigenta-vozíčkáře Odda Marinoa Frantzena slaví mimořádný úspěch.