Sanžira
Sanžyra - název krátkého kyrgyzského filmu - neznamená ani jméno chlapeckého hrdiny,ani obřad obřízky, kterou má onoho letního dne podstoupit a jejímž záznamem film končí. Jak uvádějí producenti filmu, filmoví kritici Jevgenije Tirdatovová a Petr Čerňajev, jde o slovo z jakési staré písně, ale nikdo už přesně neví, co vlastně znamená. Nejasný je i žánr filmu, který nesporně zaujme exotikou, záběry neskutečně krásné krajiny počínaje a záznamem všedního i slavnostního dění v horské vsi konče. Nejpodstatnější vrstvou filmu jsou prožitky a pocitůy chlapce, který se v obavách a se zvědavostí chystá na vstup do světa mužů. Očekávání rituálu je tajemné jako rituál sám. Na pohled rutinní záležitost cosi uzavírá, předznamenává, slibuje a vymezuje - především v rovině etické, jak je to podmíněno nadčasovými hodnotami kultury a tradice. Snímek natočili posluchači moskevské filmové školy VGIK - režisér Nurbek Egen a kameraman Alexej Todorov.