Severní Brazílie
Dokument o obyvatelích severní Brazílie nabízí spíš než sociologickou studii esejistický pohled na chudý region, jehož živoucí zajímavost vyplývá ze spojení bohatých, starobylých tradic a moderních vlivů svázaných s všudypřítomnou globalizací. Dělníci, rybáři, pouliční prodavači, zemědělci, muži, ženy i děti – to jsou protagonisté kolektivního portrétu zachycujícího každodenní severobrazilskou realitu s humorem i s kritickým odstupem. Nadhled nad často ekonomicky obtížnou všednodenní situací protagonistů umožnilo autorům také využití originální afrobrazilské taneční hudby – maracantu. Do nového tisíciletí vstupují lidé z Juazeira, Bahie, Paraíby či Pernambuca v jejím rytmu – s nadějemi, obavami i sny, které vedle reality často formují televizní soap opery. Mendez s Amorimem svůj film přepsali z digitální podoby na 35mm formát podobně jako Wim Wenders dokument Buena Vista Social Club.