Laura
Étericky krásná Laura, chladný detektiv Mark, prominentní žurnalista zjemnělých mravů Waldo nebo přihlouplý Lauřin snoubenec Shelby jsou hrdiny kriminálního thrilleru, který více než tradičně mordýřskou historku z černé kroniky připomíná logice vzdálenou a tajemstvím prodchnutou halucinaci. Premingerův první velký úspěch je považován za jeden ze zásadních noirových filmů.
Laura Huntová (Gene Tierneyová), ideál ženské krásy a křehkosti, lámající srdce na potkání, byla nalezena mrtvá. Chladně vystupující detektiv Mark McPherson (Dana Andrews), vyšetřující případ vraždy, má hned několik podezřelých, mimo jiné prominentního sloupkaře zjemnělých mravů Waldo Lydeckera (Clifton Webb). Břitký neurotik a většinou povýšenecky vystupující arbitr pohrdá téměř vším a všemi, mimo jiné Lauřiným snoubencem, přihlouplým balíkem z Kentucky Shelbym (Vincent Price); i na něm však ulpěl stín podezření. Děj filmu, který více než tradičně zfilmovanou historku z černé kroniky připomíná logice vzdálenou a tajemstvím prodchnutou halucinaci, nabídne hned několik překvapivých zvratů, podaných s takovou vypravěčskou elegancí, že divák ani na vteřinu nepřemýšlí o jejich smyslu. Adaptace románu Very Casparyové, zasazená do prostředí newyorské smetánky a považovaná vedle Pojistky smrti nebo Maltézského sokola za jeden ze seminálních noirových snímků, dokáže i po sedmdesáti letech provokovat potměšilým pohráváním si s pravidly žánru a zároveň naprosto oslnit dokonalou elegancí a sofistikovaným stylem.