Hlavními postavami dokumentu Vanessy Hope, uvedeného ve světové premiéře na festivalu Tribeca, jsou bývalý americký velvyslanec v Číně Jon Huntsman, jeho adoptovaná čínská dcera Gracie a známý aktivista Čchen Kuang-čcheng, kteří se vyjadřují k problematice současných americko-čínských vztahů.
Hlavními postavami celovečerního dokumentárního debutu Vanessy Hope jsou bývalý americký velvyslanec v Číně Jon Huntsman, jeho adoptovaná čínská dcera Gracie a známý aktivista Čchen Kuang-čcheng. V podrobném zachycení tříletého pracovního pobytu nebývale otevřeného amerického diplomata v Číně se režisérka zaměřuje na komplikovanost současných americko-čínských vztahů jak v rovině politické, tak v rovině osobní. Obě roviny se ve filmu přirozeně prolínají, ať už jde o snahu mladé Gracie porozumět své identitě vymezované dvěma zcela odlišnými kulturami, nebo o přiblížení dramatického osudu Čchen Kuang-čchenga. Slepého lidskoprávního aktivistu, perzekvovaného čínskými úřady, zachycuje jak v domácím vězení, tak i během jeho exilu na americké ambasádě v Pekingu. Tematika porušování lidských práv v Číně se tak zcela přirozeně dostává do kontextu informací o historii i současné podobě vzájemných vztahů obou zemí, v nichž bohužel hrají ekonomické zájmy zásadní roli.