Malá sokolnice
Třináctiletá Aisholpan má jediné přání – stát se sokolnicí a pokračovat tak v rodinné tradici. K naplnění jejího snu zbývá překonat jedinou, zato zásadní překážku. Sokolnictví je vyhrazeno pouze mužům. Divácký hit ze Sundance s pohádkovým nádechem je zasazen do úchvatného prostředí mongolských hor a je o to neuvěřitelnější, že se jedná o reálný příběh.
Třináctiletá Aisholpan má jediné přání – stát se sokolnicí a pokračovat tak v rodinné tradici, stejně jako její otec a dědeček. K naplnění svého snu musí překonat pouze jedinou, za to však zásadní překážku. Sokolnictví je odedávna vyhrazeno pouze mužům a stařešinové se k myšlence, že by se dívka mohla stát sokolnicí, staví značně nedůvěřivě. Aisholpan se ale nevzdává… Britský dokumentarista Otto Bell se vypravil do pohoří Altaj na základě fotografie, kterou v roce 2014 objevil na internetu, a od té chvíle se on a jeho kamera staly svědky pohádkového příběhu, jehož kouzlu propadneme o to víc, že se doopravdy stal. Kinosál se stává tribunou, na které společně s dívčiným otcem a stovkou dalších diváků tajíme dech ve chvíli, kdy Aisholpanin orel poprvé vzlétne, aby na tradičním Festivalu zlatého orla ukázal, co umí, a bezmezně věříme tomu, že se i ty nejodvážnější sny mohou stát realitou. Malá sokolnice se stala diváckým hitem letošního Sundance.