Anomalisa
Michael Stone se živí pozitivním motivováním lidí, sám ale základní nadšení ze života postrádá a touží po vytržení z každodenní rutiny. Lisa se zdá být zhmotněním tohoto přání… Scenárista Charlie Kaufman dokázal, že jeho scénáře snad ani nepotřebují herce, protože i loutky jeho replikami ožívají a jejich smutek je od toho lidského k nerozeznání.
Michael je známý motivační řečník, který cestuje od města k městu s přednáškami o zvyšování efektivity zaměstnanců pro agilní manažery. V otřepaná moudra už ale sám nevěří a jeho život se smrskl na osamělé pobyty v odcizeném prostředí kongresových hotelů, kde se víceméně schovává před ženou, kterou nenávidí. Lidská společnost je mu už natolik cizí, že se mu tváře ostatních lidí slévají v jednu a tu samou. To se však změní, když potká Lisu – nečekanou anomálii, která mu vrátí chuť do života. Lisa je výjimečná a její hlas dá Michaelovi zapomenout na bezduchou existenci, kterou již léta vede, alespoň na jeden večer. V melancholické animaci nasnímaný osud zhrzeného muže a nesmělé ženy ale představuje jen jednu rovinu příběhu. Podobně jako v předchozím Kaufmanově filmu Synekdocha, New York i zde najdeme spoustu skrytých významů a alegorií, ukrytých v důmyslně zkonstruovaném vyprávění, jež stírá hranici mezi snem a realitou.