Muž se zlatou paží
Frank Sinatra v životní roli coby Frankie Machine, vyhledávaný pokerový dealer, který se po návratu z vězeňské odvykačky snaží začít znovu. Další souboj, na který Preminger vyzval cenzurní orgán, tentokrát na svou dobu mimořádně odvážným zobrazením drogové závislosti.
Frankie Machine je zpátky. Vyhledávanému pokerovému dealerovi se podařilo po několikaměsíčním pobytu ve vězeňské odvykačce přestat s heroinem. Dokonce se tam naučil hrát na bicí a teď, když je čistý, se chystá začít kariéru v hudební branži. Někteří z jeho kamarádů jej vítají s upřímnou radostí, pro jiné je terčem popichování a testování, jak dlouho zprvu rozhodný, posléze však zranitelný sympaťák vydrží bez drog. Ani ženy vůči němu nejsou chladné – mírně hysterická manželka Zosh (Eleanor Parkerová), upoutaná na kolečkové křeslo, i Molly, posmutnělá dívka z přízemí (Kim Novaková). Setřást staré návyky je však těžší, než se zdálo. Své životní role se Frank Sinatra chopil s vervou od samého začátku (traduje se, že po postavě Frankieho skočil dříve, než stačil Premingerovi odpovědět agent Marlona Branda, kterého tvůrce taktéž zvažoval). Původní plán natáčet ve skutečném chicagském podsvětí vzal sice kvůli šetření výrobních nákladů za své, autenticky působivou tíseň, která činila jedinečnou předlohu Nelsona Algrena, ovšem tvůrce dohnal odvahou, s níž předkládá divákovi průběh a účinky drogové závislosti (nesmíme zapomínat, že šlo o polovinu padesátých let minulého století), důvod dalšího Premingerova sporu s cenzorním orgánem.