Kámen
Emete by přísahala, že mladík hledající azyl v jejím domě je synem, kterého dávno ztratila. Jenže ve vsi opuštěné v nehostinné pustině je téměř nemožné rozeznat skutečnou naději od sebeklamu. Zvláště když jediným způsobem, jak přežít, je poddat se kolektivním mýtům a hledat útěchu v chladném kamení.
Obyvatelé odlehlé osady si vytvořili během staletí důvěrné pouto s neúrodnou půdou a jejich skromné příbytky téměř splývají s všudypřítomným kamením a ruinami. Tajná přání šeptají do starobylé kamenné zdi a očekávají zázrak či alespoň záblesk naděje. Své modlitby zdi svěří i Emete a krátce nato se po mnoha letech setkává se zmizelým synem Hasanem. Nebo jen podléhá přílišné touze a svého syna vidí v úplně cizím muži, jemuž poskytne přístřeší? S ním však do vesnice přichází i zlověstný Úředník, který chce uprchlíka odvést zpět, jinak připraví vesničany o to jediné a nejcennější – kameny. Takřka archetypální příběh promlouvá v tajuplných náznacích a nechává diváka fascinovaného krajinou, jejíž nehostinnost spoutaly útěšné mýty, nejistě bloudit zákrutami mezi slepou vírou, sebeklamem a skutečnou nadějí.