Zrcadlo
Mým prvním řádným učitelským působištěm byla v roce 2001 Praha. Často jsem navštěvovala promítací místnost v malé ošuntělé půjčovně videokazet v Dlouhé ulici a sledovala jsem tam staré filmy. Jedno zimní odpoledne jsem tam viděla Tarkovského Zrcadlo a nalezla jsem v něm nejintuitivnější a nejpoetičtější pasáže, které kdy byly natočeny. Upřímná duchovní síla již mohla vyjít z módy, ale Tarkovského oddanost vlastní umělecké vizi se opírá právě o onen druh integrity, jejž kinematografie nesmí nikdy ztratit.