Dospívající Liam, kterého touha po rodině a lepším životě zavede na cestu zločinu, je vyhrocenou obdobou hrdiny většiny Loachových filmů, jimiž poukazuje na zhoubné důsledky chudoby a nezájmu společnosti o sociálně slabé. Paul Laverty, od spolupráce na tomto filmu stálý režisérův scenárista, získal v roce 2002 v Cannes cenu za nejlepší scénář.
Mladičký Liam žije v průmyslovém Glasgow a nemůže se dočkat svých narozenin, kdy se vrátí z vězení jeho matka. Obvinění z podílnictví na obchodu s drogami bylo vůči ní vzneseno kvůli jejímu partnerovi, drogovému dealerovi. Liam ve snaze co nejrychleji získat dostatek peněz, aby mohl s matkou začít nový život, sklouzne oproti svým předsevzetím na stejné scestí a netrvá dlouho, kdy je na příkaz drogového bosse schopen zabít i svého kamaráda. Propast pod ním se otvírá stále zlověstněji a namísto naplnění chlapcova snu o idylickém domově jej nakonec čeká pád na její dno. Režisér zde potvrdil svůj trvalý zájem o osudy lidí z nemajetných společenských vrstev, kteří se těžce potýkají s chudobou a východisko z ní hledají v kriminální činnosti. Spontánní projev neherce v hlavní roli dodal filmu na autenticitě a přispěl k několika významným oceněním.