Důležité je milovat
Romy Schneiderová v roli krásné Nadine, rozpolcené láskou ke dvěma mužům, za niž získala Césara. I další postavy ztělesnily tehdejší hvězdy – Fabio Testi milence a zpěvák Jacques Dutronc manžela. Andrzej Żuławski natočil expresivní melodrama plné vášní, slz, násilností všeho druhu a krkolomných zvratů.
Krásná Nadine mezi dvěma muži, které hluboce miluje, tak by se dal krátce popsat ústřední motiv filmu. Ona je v tomto dramatu, které v intencích režisérova pohledu na lidské vztahy nemůže skončit jinak než tragicky, herečkou v podřadných filmech, křehký Jacques je jejím oddaným manželem a Servais fotografem, který se zadluží u bohatých perverzních starců, aby Nadine dopomohl k divadelní roli v Richardu III. Právě tak je ale tento film o bezvýchodnosti životních situací, do nichž se člověk může dostat, o nevinných obětech a všudypřítomném zlu a také o poměrech kdesi hodně na okraji filmového průmyslu. Żuławski zde stvrzuje svou pověst exaltovaného tvůrce, který promlouvá řečí extrémů, obsahově i výrazově. Umí novátorsky využít melodrama a pracovat s expresivním herectvím. Nadine patří ke klíčovým rolím Romy Schneiderové a na Pedra Almodóvara zapůsobila natolik, že ji označil za jednu z inspirací pro film Vše o mé matce.