Vinci
Kriminální komedie o precizně naplánované krádeži století proslulého obrazu Leonarda da Vinciho Dáma s hranostajem. Průběh akce však naruší střet protichůdných zájmů a jejich rafinovanost odstartuje velkou hru překypující napětím a neustálou změnou šancí jejích protagonistů.
Vyhlášený zloděj uměleckých děl Cuma je ze zdravotních důvodů propuštěn z vězení. Zařídil mu to překupník Gruby, který plánuje krádež století. Vybral si skvost krakovského Muzea Czartoryskich, Da Vinciho Dámu s hranostajem, jež se má vrátit z výstavy v Japonsku. Cuma se okamžitě pustí do přípravy akce. Osloví experta na výbušniny Juliana, který je mu zavázán. Ten pracuje i pro policii a od počátku je odhodlán krádeži zabránit. I proto nabídku přijme. Požádá starého falzifikátora Hagena o kopii slavného díla, ale ten mu doporučí mladou restaurátorku Magdu. Současně zbystří pozornost i policejní komisař Wilk. Tuší, že Cumovo propuštění nebylo bezdůvodné... Jako v proslulé prvotině i zde se Machulski opírá o výstřední nápad, precizně rozvinutou fabuli a vtipné dialogy. Hravost a napětí této krimikomedie ozvláštňuje i sociálně výmluvná scenerie současného Krakova.