Dallas mezi námi
Radu Dima přijíždí do rodné vsi Dallas na otcův pohřeb. Je také Rom, ale podařilo se mu odtud odejít a stát se učitelem. Návrat mezi ty nejchudší a nejubožejší mu připomene minulost a konfrontuje ho s realitou plnou zoufalství a beznaděje.
Učitel Radu Dima se vrací do rodné vesnice Dallas na pohřeb svého otce a je šokován tím, co zde vidí. Romská komunita, ze které vzešel a z níž se mu podařilo vytrhnout, žije hůř než zvěř, v nepopsatelné bídě a špíně mezi hromadami odpadků. Dospělí i děti shánějí obživu tím, že na skládce sbírají papír, sklo a kovy a prodávají je za pár drobných. Ve vsi není voda, elektřina ani kanalizace, život bez budoucnosti zbavil lidi naděje a chuti něco změnit a jediné právo, které tu vládne, je právo silnějšího. Dima chce hned po pohřbu odjet, ale setkání s těmi, které zná od dětství, ho vtáhne do minulosti a přiměje ho k pokusu něco změnit.