Počítačové šachy
Andrew Bujalski vystudoval film na Harvardu a krátce po absolutoriu začal točit velmi osobní 16mm celovečerní filmy. Kritikou oceňované snímky Funny Ha Ha a Vzájemné porozumění (Mutual Appreciation) jej etablovaly jako výrazný nový filmový hlas. Několik let nato se Bujalski vydal do texaského Austinu, kde se ponořil do života místní filmové scény a natočil zde své další čtyři filmy. Počítačové šachy, filozofující komedie, zkoumající vztah mezi myšlenkami a technologií (a absurditu doprovázející každý pokrok), je patrně Bujalského formálně nejambicióznějším dílem. Příběh, odehrávající se v 80. letech na šachovém turnaji, kde zapálení hráči zkoušejí nejnovější šachové počítačové programy, je jediným filmem, který kdy byl natočen kamerou Sony AVC-3260, používanou jen krátce v období přechodu od filmu k videu.