Cirkus Rwanda
Principál Cirku La Putyka Rosťa Novák se rozhodl nazkoušet představení se rwandským souborem. Může ale fungovat spojení dvou týmů, které jsou zvyklé na jiné tempo i styl práce? Unikátní dokument nahlíží do zákulisí strhující show Hit, Tell the Difference z festivalu Letní Letná.
Nejprve se bál jet. Že s ním spadne letadlo, umře na malárii nebo ho zastřelí. Principál pražského ansámblu Cirk La Putyka Rosťa Novák se ale nakonec vydal do Rwandy navázat spolupráci s tamními akrobaty. Ty vede Eliseé, jenž jako dítě přežil rwandskou genocidu a nyní trénuje skupinu složenou z osiřelých dětí. Dva soubory začnou ve Rwandě i v Praze zkoušet, aby vytvořily opravdový cirkus pro 21. století, jenž propojí odlišná prostředí. V dokumentu Michala Vargy, který vyvrcholí na loňském festivalu Letní Letná, však občas naráží disciplinovanost na spontaneitu. Při takovém nárazu se ale mohou zbourat také předsudky o Africe i o Evropě.