Dokument Stařec a země je považován za jeden z ikonických raných snímků litevského poetického dokumentárního filmu. Tehdejší dokumenty a filmové týdeníky měly ukazovat venkovské obyvatelstvo radující se ze zlepšující se životní úrovně v Sovětském svazu. Hrdina Verbova snímku je jiný. Verba vytvořil jedinečný portrét autentického člověka ze staré litevské (v protikladu k sovětské) vesnice.