Nefalšovaný texaský filmový desperát Eagle Pennell se ve snímku Poslední noc v Alamu rozhodl zrealizovat film, který by zachytil „vymírající druh chlapíka z Divokého západu“, jehož existenci ohrožovala urbanizace Texasu a stále rostoucí zisky z ropy, svět plný saloonů, country a drobných kriminálníků.
Eagle Pennell byl nefalšovaný texaský filmový desperát. Koncem 70. let studoval film na Texaské univerzitě, studia však nedokončil a raději se vrhl do natáčení mikrorozpočtových celovečerních filmů o texaském světě, který znal, plném saloonů, vyznavačů country, servírek, opilců, pletichářů a drobných kriminálníků. Jeho průlomový snímek, The Whole Shootin’ Match (1978), se proslavil tím, že inspiroval Roberta Redforda k založení Sundance Institute. Pennell se podílel na natáčení Texaského masakru motorovou pilou a počátkem 80. let přesvědčil producenta tohoto snímku Kima Henkela, aby mu pomohl zrealizovat film, který by zachytil „vymírající druh chlapíka z Divokého západu“, jehož existenci ohrožovala urbanizace Texasu a stále rostoucí zisky z ropy. V roce 1996 Pennell získal finance od Austin Film Society na nový film, který však nebyl nikdy dokončen v důsledku Pennellových problémů s alkoholismem a jeho následné smrti v roce 2002.