Snímek Audriuse Stonyse Antigravitace je pokračováním nového poetického filmu takzvané „převratové generace“. Společným rysem dokumentárních filmů této školy je ticho. Ticho zde symbolizuje svobodu v počínající vřavě manifestací za nezávislost.
Snímek Audriuse Stonyse Antigravitace je pokračováním nového poetického filmu takzvané „převratové generace“. Společným rysem dokumentárních filmů této školy je ticho. Ticho zde symbolizuje svobodu v počínající vřavě manifestací za nezávislost. Filmaři, kteří studovali v Litvě, měli na škole málo možností pracovat s filmovým pásem, a tak vytvářeli příběhy ze statických obrazů. Svou zálibu v kompozicích z nehybných záběrů a němých obrazů si přinesli i do své tvorby po škole.