Rudá
Doba děje tragikomického příběhu provinčního měšťáka Claudia není zmíněna, ale stylizace v duchu thrillerů sedmdesátých let napovídá, že se odehrává těsně před vojenským pučem v Argentině, kdy lidé začali mizet po tisících. Druhý film Benjamína Naishtata získal tři ceny v San Sebastiánu – za režii, kameru a za nejlepší herecký výkon.
V tragikomickém příběhu provinčního právníka Claudia nenajdeme přímou zmínku o nástupu vojenské diktatury v Argentině. Stylizace dobové atmosféry v duchu thrillerů sedmdesátých let, podobně jako metaforická epizoda návštěvy kouzelnického představení ale napovídají, že jde o předvečer temné doby, kdy beze stopy mizeli lidé po tisících. Titul může evokovat jak rudou barvu krve, prolévané v následně rozpoutaném teroru, tak ideovou inklinaci postavy, která je v ději přítomna jen krátce. Vystupňované napětí mezi zdánlivě bezúhonnou středostavovskou domácností a neodbytným detektivem, ironický humor, mistrovství režie i představitelů vynesly filmu loni několik festivalových ocenění.