Slovenská vesnička se připravuje na Vánoce a čtyřicátník Milan se za rodinou vrací z Německa, kde pracuje. Poklidnou sváteční atmosféru naruší podezření, že jeho syn je coby člen polovojenské mládežnické skupiny zapleten do šokující události, jež otřásla místní komunitou. Působivé drama o síle a křehkosti rodinných pout, o individuální zodpovědnosti ve světě, kde xenofobie vítězí nad soucitem s bližním.
Slovenská vesnička se připravuje na Vánoce a dobrosrdečný čtyřicátník Milan se za rodinou vrací z Německa, kde pracuje. Těší se na každoroční rituály a vzácný čas strávený v kruhu nejbližších. Poklidnou sváteční atmosféru však naruší zjištění, že starší syn je členem polovojenské mládežnické skupiny a jedním z podezřelých z podílu na šokujícím činu, jenž otřásl místní komunitou. Po řadě cenami ověnčených dokumentárních filmů a pozoruhodném hraném debutu Eva Nová přichází Marko Škop s působivým dramatem o síle a křehkosti rodinných pout, o individuální zodpovědnosti ve světě, kde jsou tradiční hodnoty podrobeny bolestivé relativizaci a xenofobie vítězí nad soucitem s bližním.