Zizotek
Poté, co devítiletého Jasona opustí na folklorní slavnosti matka, chlapec nachází úkryt ve srubu uprostřed lesa, jenž patří němému samotáři Minasovi. Přestože se ho muž s pochybným povoláním nejprve nechce ujmout, díky souhře okolností mu nakonec nahradí rodinu, kterou oba odjakživa postrádali. Dojemná výpověď o touze po blízkosti a o vzájemném souznění zaujme snovou atmosférou.
Řecký režisér Vardis Marinakis se po pronikavém dramatu Černé pole (2010) do Karlových Varů vrací se svým druhým celovečerním filmem, jenž vypráví o devítiletém Jasonovi, kterého na folklorní slavnosti opustí matka. Neobyčejně samostatný chlapec nachází úkryt ve srubu uprostřed lesa, jenž patří němému samotáři Minasovi. Přestože se ho muž s pochybným povoláním nejprve nechce ujmout, díky souhře okolností mu nakonec nahradí rodinu, kterou oba odjakživa postrádali. Dojemná výpověď o touze po blízkosti a o vzájemném souznění zaujme svou snovostí, subtilními emocemi a poetickým vykreslením přírody jakožto útočiště pro ty, kteří byli svým okolím odvrženi.