Rekonstrukce okupace
Dokumentarista Jan Šikl mnoho let vyhledává a sbírá soukromé filmové archivy. Takto před časem narazil na několikahodinový materiál zachycující invazi vojsk Varšavské smlouvy do Československa. 21. srpna 2021 se historická paměť přesně po třiapadesáti letech probudí z dlouhého spánku a začne rekonstrukce okupace, filmové dobrodružství vpravdě archeologické povahy.
Dokumentarista Jan Šikl mnoho let vyhledává a sbírá soukromé filmové archivy. Zašlé a vybledlé osudy rodin, celuloidové ozvuky slavnostních i všedních okamžiků. Takto před časem narazil na několikahodinový materiál zachycující invazi vojsk Varšavské smlouvy do Československa. Záběry jedinečné, přesto patrně neviděné – až do 21. srpna 2021, kdy se historická paměť přesně po třiapadesáti letech probudí z dlouhého spánku. Rekonstrukce okupace je filmové dobrodružství vpravdě archeologické povahy, v němž se anonymní tváře proměňují v plnokrevné svědky dní, které Československo nasměrovaly do dalších dvou dekád nesvobody.