„Brácho, víš, co mě vždycky zajímalo? Jak tě napadne to, co máš nakreslit,“ ptá se režisér David Sís svého staršího bratra Petra hned z počátku filmu. Odpověď nezazní hned, ale možná ji najdeme ve snímku, jenž s nesmírnou pečlivostí mapuje veleúspěšnou kariéru talentovaného a všestranného výtvarníka, jehož díla neznají hranic věkových ani geografických.
„Brácho, víš, co mě vždycky zajímalo? Jak tě napadne to, co máš nakreslit,“ ptá se režisér David Sís svého staršího bratra Petra hned z počátku filmu. Odpověď nezazní, světoznámý výtvarník se možná zády ke kameře pousměje a nechá místo sebe vyprávět obsáhlý portrét, jenž mapuje jeho život od dětství přes nucenou emigraci do USA až po současnost. Koláž archivů, rozhovorů a animovaných pasáží zachycuje nesmírně talentovanou, až renesanční osobnost, žurnalistu, jednoho z prvních DJs v Čechách, později animátora, jehož snímek Hlavy (1980) získal cenu na festivalu v Berlíně, a to byl pouze začátek jeho kariéry… Pocta bez patosu, zato s nesmírnou úctou a (bratrskou) láskou. To je film Sny o toulavých kočkách.