Finská studentka a nerudný, alkoholu holdující ruský horník se setkávají ve vlakovém kupé na cestě do Murmansku. Juho Kuosmanen ve své nevšední romantické komedii s hlubokým porozuměním vypráví o přirozené potřebě blízkosti. Nadšeně přijatý snímek získal na letošním festivalu v Cannes Grand Prix (ex aequo).
François Truffaut kdysi řekl, že podaří-li se, aby určité momenty působily zároveň vtipně i melancholicky, je to úžasné. Juho Kuosmanen v tomto ohledu bezesporu uspěl. V Cannes představil nevšední romantickou komedii, v níž se ve vlakovém kupé na cestě do Murmansku setkává finská studentka a nerudný, alkoholu holdující ruský horník, a s hlubokým porozuměním v ní vypráví o přirozené potřebě blízkosti. Soustředěná režie v dokonalé symbióze s mistrnou kamerou a pečlivě nuancovaným herectvím neomylně směřují k zachycení vzácného okamžiku souznění, okamžiku, kdy spatříme v jiné lidské bytosti svůj vlastní odraz. Grand Prix (ex aequo) v Cannes.