Na vlnách hor
Je leden 2019 a brazilský filmař Karim Aïnouz v Marseille nasedá na loď, aby se poprvé v životě vydal na cestu do Alžírska, rodné země svého otce. Cesta jej zavede až do malé vesničky ležící vysoko v pohoří Atlas… Hluboce osobní dokument spojující v sobě barvitý cestovní deník, láskyplný dopis milované matce Iracemě, sociálně antropologickou esej i zamyšlení nad následky kolonializace.
Je leden 2019 a brazilský filmař Karim Aïnouz v Marseille nasedá na loď, aby se poprvé v životě vydal do Alžírska, rodné země svého otce. Cesta jej zavede až do malé vesničky ležící vysoko v pohoří Atlas… Hluboce osobní dokument dalece překračuje hranice obvyklých snímků, jejichž tématem je hledání kořenů. Barvitý cestovní deník, láskyplný dopis milované matce Iracemě, sociálně antropologická esej i zamyšlení nad následky kolonializace, to vše v sobě Aïnouzův snímek skrývá. Divák spolu s režisérem stejně intenzivně vnímá pach oleje a mořský vzduch na lodi jako výrazy ve tvářích lidí, s nimiž se na své cestě setkal.