Pan Landsbergis
Portrét jednoho muže, uvědomělého národa a cyklických dějin. Pod neústupným vedením profesora Landsbergise se Litva vymanila z vynuceného sovětského bratrství. Události z let 1988–1991 nahlížíme pomocí dobových záběrů prolínaných podnětnými úvahami jejich protagonisty. Bytostný antropolog Sergej Loznica opět představuje historii v trýznivě aktuálním světle.
Vytautas Landsbergis býval profesorem hudby a snil o klidném rodinném životě. Nenávist ke komunismu a touha vrátit své zemi nezávislost ho přiměla vstoupit v osmdesátých letech do politiky a stát se mužem, který vymaněním Litvy z dusivě těsného sovětského objetí urychlil rozpad SSSR. Svým výletem do třicet let vzdálené minulosti promlouvá Sergej Loznica prorocky i o dnešku. Dobové materiály, dokumentující zlomové momenty litevské revoluce, dokresluje zasvěceným rozhovorem s jejich protagonistou. Portrét angažovaného občana a charismatického vůdce odhaluje jak politické zákulisí tehdejších událostí, tak znepokojivě aktuální rysy velmocenské ruské mentality.