Pohled motýla
Vojačka Lilja se vrací z několikaměsíčního válečného zajetí na Donbase, kde byla držena tamními separatisty. Kruté zacházení jí způsobilo trauma, přepadávající ji v mučivých snech. Jako expertka na vzdušný průzkum viděla dění na frontě z perspektivy dronu. Jenže když toužíte jen dál žít svůj život, nemusí být ptačí perspektiva tou nejlepší.
Vojačka Lilja se vrací z několikaměsíčního válečného zajetí na Donbase, kde byla držena tamními separatisty. Kruté zacházení jí způsobilo trauma, přepadávající ji v mučivých snech. Jako expertka na vzdušný průzkum viděla dění na frontě z perspektivy dronu – jako manželka v civilu nyní podobně distancovaně vnímá celý okolní svět. Bohatství citů vystřídala bezradnost, lidskost nahradilo strojové chování. Jenže když toužíte jen dál žít svůj život, nemusí být ptačí perspektiva tou nejlepší. Debut Maksyma Nakonečného vypráví příběh tápající ženy, která sveřepě odmítá roli oběti, a citlivě se táže, jak tísnivá může být existence ve společnosti sužované válkou.