Zákon mlčenlivosti
Když Rose v dětství zemřela matka, rodina měla jasné vysvětlení: sebevražda. Jenže střípky vzpomínek mladé ženy, vyrůstající s babičkou a despotickým strýcem v odlehlé části Kalábrie, napovídají něco jiného. Rosa v touze pochopit minulost i dynamiku rodinných vztahů rozkrývá zákonitosti mafiánského světa, jehož byla doposavad pasivní součástí.
Když Rose v dětství zemřela matka, rodina měla jasné vysvětlení: sebevražda. Jenže střípky vzpomínek mladé ženy, vyrůstající s babičkou a despotickým strýcem v odlehlé části Kalábrie, napovídají něco jiného. Rosa v touze pochopit minulost i dynamiku rodinných vztahů rozkrývá zákonitosti mafiánského světa, jehož byla doposavad pasivní součástí. Potřeba vzdoru v ní doutná čím dál víc. Sugestivní drama s feministickým podtextem, uvedené na Berlinale, sází na expresivní herectví, potemnělý vizuál i hru s žánry. Jako inspirace posloužily Francescovi Costabilemu skutečné příběhy žen, které se postavily 'Ndranghetě, nejvlivnější italské mafii.