Díra
V roce 1962 se mladí speleologové ze severu Itálie vydali na italský jih, aby zde podnikli objevitelskou výpravu do zdánlivě bezedného jícnu dosud neprozkoumané propasti. Vizuálně podmanivé scény zhmotňují na filmovém plátně závratnost a vznešenost krásy přírody i odhodlání a křehkost člověka.
V roce 1962 se skupina mladých speleologů ze severu Itálie vydává na italský jih, aby zde podnikla objevitelskou výpravu do zdánlivě bezedného jícnu dosud neprozkoumané propasti, jak se ukáže, ve své době jedné z nejhlubších dosud objevených. Vizuálně podmanivé scény zhmotňují na filmovém plátně závratnost a vznešenost krásy přírody i odhodlání a křehkost člověka. Vyprávění, stylizované jako distancovaná observace, svým odstupem od aktérů dává vyvstat až drtivému rozdílu mezi malostí a pomíjivostí člověka v porovnání s majestátní scenerií hor a temnou hlubinou krasu. Z hlavní soutěže v Benátkách si snímek odnesl Zvláštní cenu poroty.