Utama
Vytrvalé sucho staví postarší pár kečuánských indiánů před složité dilema: zůstat v nehostinné krajině, nebo odejít do města? Debutující režisér Alejandro Loayza Grisi se v tomto vítězném filmu ze Sundance ukazuje jako zručný vypravěč, který úspornému dramatu ze zapomenutého koutu světa vtiskuje všeplatnou lidskost a nenásilně podává zprávu o plíživě postupujících dopadech klimatické změny.
Postarší pár kečuánských indiánů žije se stádem lam na bolivijské vrchovině. Vytrvalé sucho ale ohrožuje jejich pokojnou existenci a postaví je před nevyhnutelné dilema: zůstat v čím dál nehostinnější krajině, nebo odejít do města a zpřetrhat vazby s přírodou i domorodými sousedy? Debutující režisér Alejandro Loayza Grisi v tomto vítězném filmu ze Sundance zužitkovává své kameramanské zkušenosti a z prostředí vyprahlých, spoře osídlených andských planin destiluje podmanivé obrazy. Ukazuje se také jako zručný vypravěč, který dokáže úspornému dramatu ze zapomenutého koutu světa vtisknout všeplatnou lidskost, plynule do něj vkomponovat mytologické prvky a nenásilně podat zprávu o plíživě postupujících dopadech klimatické změny.