Klondike
Irka s Tolikem žijí na východní Ukrajině poblíž ruských hranic. Je červenec 2014 a oni stále doufají, že to, co požírá jejich dům i duše a do čeho se má brzy narodit jejich dítě, není válka. Portrét lidí, kteří přicházejí o právo rozhodovat o čemkoli, co se jich týká, promlouvá od své vítězné premiéry na MFF v Sundance stále naléhavěji.
V červenci 2014 ještě mnozí věřili, že se situace na Donbasu brzy uklidní. I Irka, přestože má brzy rodit, zatvrzele odmítá opustit svůj dům. Netuší, že uhájené právo tu zůstat ji bude stát obrovskou cenu. Emočně rozpolcena mezi pasivně proruským manželem a aktivně antiseparatistickým bratrem, začíná chápat zákonitosti války příliš pozdě. Sugestivní drama založené na skutečných událostech prezentuje Maryna Er Gorbač v naprosto suverénním podání, které na MFF v Sundance stvrdila cena za režii. Drama matky zodpovědné za budoucí život nahlížíme v promyšlených kompozicích, jež v každém záběru dosvědčují hluboce destruktivní charakter války.