Poté, co je její syn Murat umístěn do věznice Guantanamo, zahájí Rabiye Kurnazová boj proti větrným mlýnům zvaným netransparentní soudní systém, byrokracie a mezinárodní politika. Na pomoc k vysvobození syna přichází německé Turkyni advokát Bernhard Docke. Křehká komedie vypráví o lidské nezdolnosti, smyslu pro spravedlnost a neutuchající naději.
Poté, co je její syn Murat těsně po útoku 11. září 2001 obviněn z teroristického útoku a jako jeden z prvních umístěn do věznice Guantanamo, zahájí matka tří dětí Rabiye Kurnazová boj proti větrným mlýnům zvaným netransparentní soudní systém, byrokracie a mezinárodní politika. Na pomoc k vysvobození syna jí přichází advokát Bernhard Docke, který se odhodlané německé Turkyni Rabiye postupem času stane nejen právní oporou, ale i blízkým přítelem. Křehká komedie podle skutečných událostí, jež vypráví o lidské nezdolnosti, smyslu pro spravedlnost a neutuchající naději, získala na festivalu v Berlíně Stříbrného medvěda za scénář a nejlepší hlavní herecký výkon.