Zaninka truchlí pro zemřelého syna, její manžel však myslí jen na sebe. Mukobwa nechce zachránit otce darováním orgánu, protože rozkrývá jeho temnou minulost. Malý Kadogo objevuje pocit nenávisti, jeho táta ho totiž trýzní surovou výchovou. Lyrický film přemýšlí o roli otců v zemi, která je stále obtěžkána stíny národní tragédie.
Zaninka truchlí pro zemřelého syna, její sobecký manžel myslí jen na sebe a láska se vytrácí. Mukobwa může zachránit otce darováním plicního laloku, ale čelí dilematu, protože rozkrývá jeho temnou minulost, související s rwandskou genocidou. Malý Kadogo objevuje pocit nenávisti poté, co ho jeho táta, pouliční zlodějíček, trýzní surovou výchovou. Lyrický snímek duchaplně zachycuje útržky pochroumaných emocí. Přemýšlí o roli otců, zlém mužství i patriarchálním systému v zemi, která je stále ještě obtěžkána stíny národní tragédie. Den otců dokazuje, že i se skromným rozpočtem lze objevovat bohaté možnosti kinematografického výrazu.