Poslední závod
Krkonoše, 1913. Na startu závodu v běhu na lyžích se Bohumil Hanč, nejlepší český běžkař své doby, potkává se všestranně nadaným Emmerichem Rathem, jehož německý původ byl ostatním trnem v oku po celý jeho život. Začíná osudný závod, ve kterém se boj o první místo promění v boj o přežití. Na pozadí mrazivě krásných hor se odehrává dramatický příběh o tom, že přátelství nezná národnostních hranic.