Plán 75
Horizonty / 2022 / Plan 75 / Japonsko, Francie, Filipíny, Katar 2022
Japonská populace nezadržitelně stárne. Možné řešení je nalezeno v podobě vládního programu, který pod názvem Plán 75 nabízí postarším občanům možnost dobrovolně zemřít výměnou za výhody provázející podzim jejich života. Do blízké budoucnosti zasazený snímek s něhou a lehkým humorem sleduje hrdiny, jejichž dny zdaleka nejsou sečteny, jakkoliv by si společnost kolem nich přála opak.
Japonská populace nezadržitelně stárne, což neúměrně zatěžuje národní ekonomiku. Snímek Plán 75, zasazený do blízké budoucnosti, spekuluje o možném řešení. Stejnojmenný vládní program nabízí postarším občanům štědrý finanční příspěvek, státem hrazenou dovolenou a další výhody. To vše za to, že se rozhodnou dobrovolně zemřít a dát tak příležitost mladší populaci. Sledujeme několik postav, ať již klientů (v čele s okouzlující osmasedmdesátiletou dámou Mičiko), nebo zaměstnanců programu, kteří jsou bezprostředně nuceni se s jeho důsledky konfrontovat. Lehounce vtipný a melancholicky něžný film o tom, že by cena života neměla být vyčíslena penězi.