Zapomenutá země
Dánský misionář Lucas, plný ambicí a ideálů, se vydává na konci 19. století na cestu do odlehlé části Islandu, aby pomohl dokončit stavbu kostela a fotoaparátem zvěčnil tamní obyvatelstvo. Zdánlivě předvídatelná pouť se však mění v nečekaně intenzivní setkání s krajinou a přírodními silami. Pro mnohé naprostý vrchol letošního festivalu v Cannes, úchvatně komponované drama s čarokrásnými obrazy, natočil absolutní talent současného filmu Hlynur Pálmason (Bílý bílý den).
Dánský misionář Lucas (Elliott Crosset Hove), plný ambicí a ideálů, se na konci 19. století vydává na cestu do odlehlé části Islandu, aby pomohl dokončit stavbu kostela a fotoaparátem zvěčnil tamní obyvatelstvo. Zdánlivě předvídatelná pouť, na které je nucen spolehnout se na samorostlého průvodce Ragnara (Ingvar Sigurðsson), se však mění v nečekaně intenzivní setkání s krajinou a přírodními silami. Pro mnohé, včetně autora těchto řádků, absolutní vrchol letošního festivalu v Cannes, úchvatně komponované drama s čarokrásnými obrazy, natočil pozoruhodný talent současného světového filmu Hlynur Pálmason (Bílý bílý den), jehož krátkometrážní snímek Hnízdečko uvádíme v sekci Imagina.