Válečný pony
Cenu pro nejlepší debut letošního festivalu v Cannes porota přisoudila mimořádně přesvědčivému vhledu do života současných potomků siouxského podkmene Oglala Lakota. Dvojice režisérek diváka mistrně provádí dvěma prolínajícími se příběhy, zasazenými do nehostinné reality rezervace Pine Ridge. Sugestivní snímek o hledání místa ve světě, v němž se prapotomkům původních obyvatel USA stále nepodařilo setřást diskriminující stigma.