Záře
Osudy mimořádných, těžce zkoušených talentů fascinují samy o sobě – režiséru Scottu Hicksovi se však podařilo příběh nadpozemsky nadaného klavíristy posunout ještě o kus dál. Vyznění filmu, postaveného na příběhu s až fatalistickým rozměrem, ještě podtrhují nezapomenutelné herecké výkony v čele s Geoffreym Rushem a Arminem Muellerem-Stahlem.
Může se povznášející umění obejít bez trošky trýzně? Dramaticky mimořádně intenzivní příběh, inspirovaný osudem koncertního pianisty Davida Helfgotta, si publikum pamatuje zejména pro expresivní, ale přece v jádru nepřepálený herecký výkon Geoffreyho Rushe. Ten hraje protagonistu v pozdním věku, dlouho poté, co se z něj stal pod vlivem přísného otce (Armin Mueller-Stahl) slavný klavírista. Přímočaře vyprávěný příběh o hranici geniality a šílenství, o vlivu výchovy na duševní zdraví a o tom, že za despotickým chováním se může skrývat až politováníhodně křehká duše. Film, který vybočuje ze zvyklostí australské kinematografie svým odklonem od sociálního realismu k působivému, neskrývanému melodramatu.