Králova řeč
Princ Albert je po abdikaci staršího bratra Eduarda jmenován králem Anglie, Jiřím VI. Druhá světová válka je na spadnutí a země potřebuje silného vůdce, avšak introvertní Bertie, jenž trpí vadou řeči, je veřejnosti spíš pro smích. Jeho žena Alžběta mu domluví schůzku s výstředním řečovým terapeutem Lionelem Loguem (Geoffrey Rush), díky němuž se nejen zbaví koktavosti, ale také v něm najde blízkého přítele.
Princ Albert, přezdívaný Bertie, je po kontroverzní abdikaci staršího bratra Eduarda jmenován panovníkem Anglie – králem Jiřím VI. Druhá světová válka je na spadnutí a země potřebuje silného vůdce, avšak introvertní a nečekanými povinnostmi zavalený Bertie, jenž navíc trpí vadou řeči, je veřejnosti spíš pro smích. Jeho žena Alžběta domluví novopečenému králi schůzku s výstředním řečovým terapeutem Lionelem Loguem, díky němuž se nejen zbaví koktavosti a přednese inspirativní řeč svému lidu, ale také v něm najde blízkého přítele. V oscarovém snímku protknutém britským humorem exceluje ústřední herecká trojice ve složení Colin Firth, Geoffrey Rush a Helena Bonham Carter, kteří svým postavám dodali potřebnou jiskru a plasticitu.