Vysvětlení všeho
Maturitní zkouška. Otázka. Panika, horko, pot. Mladý Ábel hledá slova, když v tom mu učitel položí zdánlivě nevinnou otázku, která změní vše. Gábor Reisz se ve svém třetím celovečerním filmu vztahuje k současné situaci v Maďarsku – vzhledem ke stále se zvětšujícímu společenskému pnutí napříč světem je však jeho snímek bohužel univerzální. Téma názorové rozdělenosti, které k explozi stačí už jen málo, Reisz zobrazuje s civilní lehkostí a humorem. Neskrývá ale hluboké a těžko zacelitelné rány, rozdělující kromě cizích lidí i rodiny. Snímek vyhrál cenu za nejlepší film v sekci Orizzonti na loňském festivalu v Benátkách.