Přímá akce
Soustředěný pohled do jedné z nejvýznamnějších militantních komunit ve Francii, složené z aktivistů, farmářů, anarchistů či „ekoteroristů“, kteří už více než dvacet let brání křehký ekosystém bažin v severozápadní Francii proti výstavbě regionálního letiště. Nejlepší film letošních Encounters, druhé soutěže berlínského festivalu, pomíjí bulvarizační estetiku násilných střetů a místo ní zobrazuje každodenní úkony jednotlivých členů komunity – hnětení mouky, broušení pily, noční stráž. Hypnotizující observace obnažuje nadějeplnou symbiózu člověka a přírody v čase environmentální krize i mimořádně citlivou vazbu mezi dokumentovaným subjektem a tvůrci, kteří stojí za kamerou.