Pepe
Na Berlinale se každý rok diskutuje především o medvědech, zlatých i stříbrných. Letos si ale pozornost návštěvníků vysloužilo i jiné zvíře. Pepe, potomek kokainových hrochů Pabla Escobara, ví s jistotou pouze dvě věci – už není mezi živými a kdysi dávno se narodil na místě zvaném Afrika. Jeho neblahá smrt ale není překážkou pro to, aby vyprávěl svůj životní příběh s mnoha hravými zákruty. Šibalsky meandrující bajka o stesku po domově, kolonialismu, neutuchajícím násilí a strachu z neznámého odolává všem svodům konvenční tvorby. Z ranku nezapomenutelných filmových zážitků, oceněna cenou za režii, září na letošním festivalovém nebi jako jedna z jeho nejjasnějších hvězd.