Mosty
Lia, učitelka v důchodu, před smrtí sestry slíbila, že najde svou neteř Teklu, které se kvůli její trans identitě rodina zřekla. S mladým sousedem Achim se vydávají do Istanbulu, kam údajně Tekla utekla. Právě Istanbul hraje ve filmu klíčovou roli. Jeho spletité ulice, ukrytá sousedství a svérázní obyvatelé představují naději nejen na nalezení Tekly, ale také na nová přátelství, obzory a hodnoty. Zahajovací snímek berlínské sekce Panorama se zcela právem stal jedním z nejoblíbenějších kousků letošního Berlinale. Švédský režisér Levan Akin zpracovává těžká témata velice lidsky, s empatií a humorem, a příběh se tak může dotknout každého z nás.