Až na konec světa
Tři roky po působivém dramatu Ještě máme čas, kterým debutoval coby režisér, přichází multitalentovaný Viggo Mortensen se subtilní dobovou romancí zasazenou do westernového prostředí. Scenárista, režisér i autor filmové hudby v jedné osobě zároveň ztělesnil dánského přistěhovalce Holgera, šerifa v prašném nevadském městečku poloviny 19. století. Mortensenova soustředěná a neokázalá režie je řemeslnou poctou klasickým westernům, ovšem s obdivuhodnou autorskou jistotou tematicky revidovaná a představující coby centrální figuru dění ženskou hrdinku – nezávislou volnomyšlenkářku Vivienne (Vicky Krieps), jež v Holgerovi našla partnera i spřízněnou duši, snažící se se sebevědomou kultivovaností žít důstojný život ve světě násilnických primitivů.